"Çok sinirli ve alınganım"

"7 aylık evliyim ve 4 aylık hamileyim ben son zamanlarda çok sinirli ve alıngan oldum"

"Çok sinirli ve alınganım"
Paylaş:

Üsküdar Üniversitesi NPSUAM Feneryolu Polikliniği'nden Prof. Dr. Orhan Doğan, ruh sağlığınızla ilgili sorularınızı cevaplandırıyor…

DEPRESYONLA İLGİLİ HER TÜRLÜ BİLGİ İÇİN TIKLAYIN...

TAKINTILARLA İLGİLİ BİLGİ ALMAK İÇİN TIKLAYIN...

KİŞİLİK BOZUKLUKLARI İLE İLGİLİ BİLGİ ALMAK İÇİN TIKLAYIN...

ALKOL VE MADDE BAĞIMLILIĞI İLE İLGİLİ HER TÜRLÜ BİLGİ İÇİN TIKLAYIN...

CİNSEL SAĞLIKLA İLGİLİ HER TÜRLÜ BİLGİ İÇİN TIKLAYIN..

SORU Ben panik atak hastasıyım ve ilaç tedavisi kullandım 6 ay ve bıraktım şimdi vücudumu dinliyorum sol kollarımda sol kısmımda ağrılar oluyor ve bende aklımdan türlü türlü şeyler geçiyor kalp krizi geçirecek miyim diye ve hep sıkıntılıyım. CEVAP Panik bozukluğu iyileşen, fakat tekrarlayan bir bozukluktur. Kimi zaman bazı anksiyete bozukluklarının belirtileri de birlikte görülür. İlacı bırakırken panik bozukluğunda sürenin en az bir yıl olması önemlidir. Yazdığınız belirtiler panik bozukluğunun geçmediğini veya ilacı bıraktıktan sonra belirtilerin alevlendiğini gösteriyor. Bu durumda hekiminizle görüşerek tedavinizi planlamanız ve uygulamanız gerekir. Belirtiler yatıştıktan sonra, ilacı bırakma zamanı konusunda da hekiminizle birlikte karar vermeniz uygun olur. SORU 19 yaşında bir kızım var. Depresyon başlangıcıyla doktora gittik ve ilaca başladı doktor kontrolünde ve 2.5 senedir de kullanmakta. Fakat depresyonu atlattık ama tabi ki ilaca devam ediyoruz. Şu anda doktorumuzu yaklaşık 1 senedir gitmiyoruz ve ilacı bırakmak istiyoruz ama birden bire kesilmediği için doktora gitmeden yavaş yavaş kendimiz kesebilir miyiz yada ne şekilde bırakabiliriz? CEVAP Depresyonda ilacı kesme zamanı kişiden kişiye göre değişmekle birlikte, belirtiler geçtikten sonra en az altı ay daha ilaç kullanmak gerekir (bu süre uzatılabilir). Kızınızın kullandığı süre uzundur ve yakınması yoksa ilacı bırakabilir. İlacı dozu azaltılarak aşamalı olarak bırakmak uygundur. İlacın ne olduğunu bilmediğim için doz azaltma konusunda bir şey söyleyemem, gerekirse hekiminizden bilgi alabilirsiniz. SORU 7 aylık evliyim ve 4 aylık hamileyim ben son zamanlarda çok sinirli ve alıngan oldum her şeye kızıp bağırırım ve çabucak ağlarım sakin olmak istiyorum. Eşimde rahatsız oluyor benim bu halimden ne yapmalıyım? CEVAP Hamilelikte hormon düzeyleri değişir ve hormonlar ruhsal durum üzerinde etkilidir. Kişi daha hassas, duygusal, daha az toleranslı, sıkıntılı, sinirli olabilir. Tüm bu belirtiler kısmen hamileliğe, dolayısıyla anneliğe hazır olup olmamakla da ilgili olabilir. Hamilelikte mümkün olduğu kadar hiçbir ilaç kullanılmamalıdır. Belirtileriniz için gevşeme teknikleri, stresle baş etme yöntemleri yararlı olabilir. Bunlarla yakınmalarınız geçmezse, TMU yapılabilir. TMU hamilelerde güvenle kullanılır ve fetüse de (cenin) bir zararı yoktur. TMU yapılan anne adaylarının bebekleri sağlıklı olarak doğmuştur. (TMU ile ilgili ayrıntılı bilgi için bakınız: www.e-psikiyatri.com)

SORU SORMAK İÇİN TIKLAYIN...

ÇOK SİNİRLİ VE ALINGANIM

OLUMSUZ DÜŞÜNCELERDEN KURTULAMIYORUM

ÇOK ÇABUK HEYECANLANIYORUM

CESARETİMİ TOPLAYIP ARABA KULLANAMIYORUM

NEREDEN GELDİM DİYE SORGULUYORUM

KURDUĞUM HAYALLERLE YAŞIYORUM

SÜREKLİ AĞLIYORUM

ÇOK ZOR ALGILIYORUM

EŞİM SÜREKLİ YALAN SÖYLÜYOR

İNSANLARLA İLETİŞİM KURAMIYORUM

EŞİMİ SEVİYORUM AMA HEYECANLANMIYORUM

ÇOCUĞUM HİÇ SÖZ DİNLEMİYOR

EŞİM BENİ ALDATMAYI DÜŞÜNMÜŞ

ÇOCUĞUM ÇOK SİNİRLİ VE SAYGISIZ

EŞİM BENİMLE CİNSEL TEMASA GEÇMİYOR

KARDEŞİMİ İSTEMİYORUM

SAÇLARIMI YOLUYORUM

ÇOK ALINGANIM

BEŞ YAŞINDAKİ OĞLUM BENİMLE YATIYOR

EŞİME KARŞI UTANÇ DUYUYORUM

EŞİM ÇOK UNUTKAN VE DALGIN

ÇOK ÇABUK SİNİRLENİYORUM

EVLİ BİRİ ADAMA AŞIK OLDUM

MUTSUZ OLUNCA BAŞKA ARAYIŞLARA GİRİYORUM

EŞİM İNTİHAR ETTİ

KARDEŞLERİM BANA KÖTÜ DAVRANIYOR

DİĞER SORU VE CEVAPLARI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN...1. BÖLÜM

DİĞER SORU VE CEVAPLARI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN..2. BÖLÜM