Bilgisayar oyunlarına hayat verenler

Bilgisayar oyunlarını çekici kılmak için gerçekliğin peşindeler. İşte bilgisayar oyunlarına hayat verenler.

Bilgisayar oyunlarını çekici kılmak için gerçekliğin peşindeler. İşte bilgisayar oyunlarına hayat verenler.

bilgisayar_hayat_verenlerTchae Measroch işten çıkarken elleri morluklar veya çiziklerle dolu oluyor. Genelde küçük odasında dizlerinin üstüne çöküp çalışan Measroch'ın etrafında ilginç eşyalar var: Çimden yapılmış kurumuş Hawai eteği, bir araba kapısı, beysbol sopaları, çeşitli ebatlarda kılıç ve bıçaklar, normalde askeri malzemeyi saklamaya yarayan kamuflaj örtüsü. Son derece hareketli olan 36 yaşındaki ses uzmanı Measroch, tüm gününü daha önce hiç duymadığı sesleri (örneğin 18'inci yüzyılda kullanılmış bir tüfeğe mermi yerleştirilmesi sırasında çıkan ses) üretmeye çalışarak geçiriyor. Sahip olduğu çok sayıda ahşap parke, değişik karakterlerin değişik zaman ve değişik yerlerdeki ayak seslerini üretmesini sağlıyor. " İşimin büyük kısmı a yak sesleri üretmek" diyor. Ayak sesleri Ubisoft tarafından geliştirilen Far Cry 3 bilgisayar oyununun ana kahramanı Jason Brody gibi karakterlere ait. Wedbush Securities'den sektör analisti Michael Pachter'e göre, Ubisoft dünyanın en büyük dördüncü bilgisayar oyunu üreticisi. Measroch'un çal ıştığı Ubisoft'un Montreal'deki bilgisayar oyunu stüdyosu ise dünyanın en büyüklerinden. 55 farklı ülkeden 2 bin 500 kişinin çalıştığı stüdyonun, yaratıcılık için özellikle kültür zenginliğinden beslendiği belirtiliyor.

BİLGİSAYAR BAĞIMLISI OLMAYIN

Dünya çapında milyonlarca kişinin oynadığı Assasin's Creed ve Far Cry, buradaki çoğu erkek olan yazarlar, yapımcılar, kodlamacılar, yönetmenler, animatörler, sanatçılar ve diğerleri tarafından üretiliyor. Measroch'un işi ise, ekranda görülen hareketler için gerekli olan seslerin gerçek gibi olmasını sağlamak. En son teknolojinin kullanıldığı bilgisayar oyunları sektöründe Measroch'un yaptıkları için modern gereçlere ihtiyacı yok. Ekranda bir korsanın geminin güvertesine düştüğünde çıkardığı ses aslında Measroch'un metal iğneleri olan bir kadın çantasını bir tahta parçasını vurmasından çıkıyor. Rüzgâr eserken çalılardan gelen ses ise mikrofonun önünde Hawai eteğini hafifçe sallamasından çıkıyor. Ubisoft, oyunlarında detaylar üzerinde yoğun çalışmasıyla biliniyor. Her yıl düzenlenen sektör konferansı E3'te geçen yıl Ubisoft 6 farklı sektör grubu tarafından en iyi bilgisayar oyunu üreticisi seçildi. Bilgisayar oyunu sitesi Kotaku'nun Genel Yayın Yönetmeni Stephen Tolilo, "Diğer oyun şirketleriyle kıyaslanınca, Ubisoft için sanat çok ön planda" diyor. Şirket gerçekliği yakalamak için çok çaba sarf ediyor. Örneğin Assasin's Creed'deki deniz savaşı bölümü için çalışanlardan biri deniz kaptanlığı kursuna gönderilmiş. Ancak sanat paranın önüne geçmiyor. Masraflar asgaride tutuluyor ve daha ucuz üretilen oyunların yenileri seri bir şekilde üretiliyor (Just Dance serisinde 9 oyun var). 31 Aralık 2012'ye kadar geçen 9 ay içinde şirketin satışları bir önceki yılın aynı döneminde göre yüzde 20 artarak 1.4 milyar dolara çıktı. Şirket özellikle gerçek aktörleri kullanarak yarattığı animasyonlarla biliniyor. Yönetmen, aktör veya aktrislerin yüz ifadeleri ve hareketlerini kaydedip animasyona aktarıyor. Bu sayede karakterlerin daha gerçekçi olması sağlanıyor. Örneğin Far Cry 3'teki kötü karakter Vaas Montenegro, aktör Michael Mando tarafından oynanmıştı. Vaas Montenegro karakterini yaratan oyunun başyazarı Jeffrey Yohalem, "Fark ettiğiniz ilk şey gözleri. Gözler sanki tam size, hatta içinize bakıyor" diyor. Bu efektleri yakalamak için aktörler karbon fiber bir kask giyiyor. Aktörün tüm yüz ifadelerini yakalamak için yüzden biraz uzakta sabit duran bir kamera kaska takılıyor. Yeni bir oyun veya başarılı bir oyunun devamı, genelde bir yazar ile birkaç tane yapımcının konuyu derinlemesine tartışmasıyla başlıyor. Montreal'deki stüdyonun sinema bölümünden yardımcı yapımcı Anne Gibeault, tartışma sürecinin normalde 3 ay kadar sürdüğünü söylüyor. Ubisoft'un Şanghay'dan Singapur'a, Kazablanka'dan Bükreş'e, dünya çapındaki 26 ofisinde toplam 7 bin 450 kişi çalışıyor. Her oyunun başındaki notta, "Bu oyun, farklı din ve inançlara sahip çok-kültürlü bir ekip tarafından hazırlanmıştır" yazıyor. Dünya çapında çalışmak ayrıca işçi masraflarını azaltıyor. Bazı çalışanlar, şirketin sektöre giriş yapmak için iyi bir yer olduğunu söylüyor. Bazıları şirkete Ubi-okul ismini veriyor. Ancak başarılı bir oyunun yapımcısı veya üst düzey bir yetkiliyseniz, rakiplerinden daha az maaş veren Ubisoft, transfer için çok da iyi bir yer olmayabilir. Ubisoft'un Montreal stüdyosunun başında olan Yannis Mallat, güçlü kalmak için oyunların yarattığı heyecanın zirveye çıkarı lması gerektiğini belirtiyor. "Birkaç yıl önce piyasada sıradan oyunlar için bir talep vardı. Şimdilerde oyuncular haklı bir şekilde mükemmellikten başka bir şeyi kabul etmiyor" diyor. THE NEW YORK TIMES

Paylaş

Görüntülenme:
Güncellenme Tarihi:21 Mayıs 2013Yayınlanma Tarihi:25 Mayıs 2013

© 2024e-Psikiyatri.com, bir NPGRUP sitesidir,
e-Psikiyatri.com bir NPGRUP sitesidir. Bu sitede verilen bilgiler, site ziyaretçilerinin/hastaların hekimleriyle mevcut ilişkilerini ikame etmek değil, desteklemek için tasarlanmıştır. Bu sitede yer alan bilgiler bir hekime danışmanın yerine geçmez. Tüm hakları saklıdır.