Yeni oyun dünyası

Miyamoto, video oyunlarındaki şiddet, şirketin en yeni ürün tasarımı olan Wii U ve video oyunlarının geleceği üzerine konuştu.

Yeni oyun dünyası
Paylaş:

Miyamoto, video oyunlarındaki şiddet, şirketin en yeni ürün tasarımı olan Wii U ve video oyunlarının geleceği üzerine konuştu.

Nintendo'dayken 1981'de Donkey Kong'u tasarlayarak video oyunları endüstrisinin ortaya çıkışında rol alan Shigeru Miyamoto, özellikle de 1980'lerde Super Mario Bros'u ve The Legend of Zelda'yı, 2000'lerde kolları hareket ettirerek kontrol etmeyi sağlayan oyun kumandalarıyla bir çılgınlık başlatan Wii'yi ortaya çıkaran Nintendo Eğlence Sistemi sayesinde bu sektörü tekrar tekrar baştan yarattı. bilgisayar_oyunlari60 yaşındaki Miyamoto, video oyunlarındaki şiddet, şirketin en yeni ürün tasarımı olan Wii U ve video oyunlarının geleceği üzerine konuştu.

İNTERNET BAĞIMLISI OLABİLİRSİNİZ!

S: New Town - Connecticut'ta Aralık ayında bir ilkokulda gerçekleştirilen saldırının ardından oyunlar ve şiddetle ilgili konuşulanlar hakkında ne düşünüyorsunuz? C: Bu, benim çok hassas olduğum bir konu. İnsanların ekranlarda izlediği ya da deneyimlediği zaman bununla bir miktar eğlenebileceklerini gösteren çeşitli şeyler izledik bugüne kadar. Bence Mario, silaha ihtiyaç duyan bir karakter değil. Ancak mesele şiddet olduğunda şunu sormak durumundasınız: "Eğer Mario bir silah kullanmıyorsa, insanlara vurması uygun mudur?" Ve aslında biz, Super Smash Bros. adlı oyunu tasarlarken Mario'nun insanlara vurmasının uygun olup olmadığı hakkında uzun ve derin tartışmalara girdik. S: Wii U'nun satışları Wii kadar iyi gitmedi. Böyle karşılanması sizi hayal kırıklığına uğrattı mı? C: Ben hala Wii U'nun önünde uzun bir gelecek olduğunu düşünüyorum. Biz onu, ailelerin oturma odalarında bir ekrana bağlayacakları ideal cihaz olduğunu düşünüyoruz. Hep birlikte etrafında toplanıp bu ekrana bakacaklar. S: Sektördeki birçok kişi, telefon ve tabletlerin yarattığı rekabet konusunda kaygılı. Wii U da bu ekranları bir konsol oyununa bağlamanın bir yolu olarak görülebilir ancak sektör bu konudaki belirsizliklerden halen endişe duyuyor. C: Son birkaç yıl içinde Japonya'da akıllı telefon kullanımının benimsenmesi konusunda çılgın bir artış oldu. Öyle ki Japonya'da insanlar, "Belki de bir konsola ihtiyacım kalmadı" gibi sözler söyleme noktasına geldiler. Ancak biz de Animal Crossing: New Leaf adlı bir oyun çıkardık ve bu oyun Japonya'da çok tuttu. Bu oyunu en fazla oynayan kesim, yetişkin kadınlar. Bu grup, aynı zamanda akıllı telefonlara geçişi çok hızlı şekilde tamamlayan grup. İnsanların oynamak isteyecekleri bir eğlence deneyimi yaratabildiğimiz sürece, insanlar böyle oyunlara sürekli erişebilmek için bir başka cihaz taşımaktan mutlu olacaktır. S: Yaklaşık 35 yılda birçok başarı elde ettiniz. Bu, üzerinizde, Donkey Kong'u yaptığınız zaman hissettiklerinizle kıyasladığınızda fazladan bir baskı yaratıyor mu? C: Her zaman söylediğim şudur: 'Kuralları kendimiz koyuyoruz. Bunu daha önce hiç kimse yapmadı. Çalışmayı sürdürdükçe uydurmaya devam edebiliriz.' Bu da benim için çok daha fazla eğlence demek. S: Şu anda video oyunlarıyla ilgili size en fazla heyecan veren şey ne? C: Nintendo'da bunca yıl, online oyunlara çok fazla odaklanmadık. Ancak şimdi baktığımızda İnternet'e bağlı kişi sayısının çok fazla olduğunu görüyoruz. Bu da, olasılıkları fazlasıyla arttırıyor. THE NEW YORK TIMES