Oyunlar ile saldırganlık arasında bağlantı bulunmadı

Yeni Çalışma Gençlerde Şiddet: Video Oyunları ile Saldırganlık Arasında Bağlantı Bulunmadı.

Konuyla ilgili bir başka çalışmada, ergenlerde şiddetli video oyunları oynamak ve saldırganlık arasında bağlantı olmadığını göstermektedir

Oxford İnternet Enstitüsü ve Oxford Üniversitesi'nin izniyle, bu yeni çalışma Royal Society Açık Bilim'de yayınlandı ve bugüne kadar konuyla ilgili en kapsamlı çalışmalardan biri olarak lanse edildi.

Bunun nedeni, bu çalışmanın genç saldırganlığını ve oyunlarda şiddeti ölçmek için öznel ve nesnel verilerin bir kombinasyonunu kullanmasıdır. Gençlerin kendi bildirdiği verilere dayanan konuyla ilgili daha önceki araştırmalarla karşılaştırıldığında, bu çalışma çocuklarında agresif davranış seviyesini değerlendirmek için ebeveynlerden ve bakıcılardan gelen bilgileri kullandı.

Dahası, video oyunlarının içeriği, yalnızca oyuncunun oyundaki şiddet miktarına ilişkin algıları yerine, resmi PEGI (Pan European Game Information) ve ESRB (Entertainment Software Rating Board) derecelendirme sistemleri kullanılarak sınıflandırıldı.

Buradaki örneklemeyi merak ediyorsanız, veriler, toplamda 1400 denekten oluşan 14 ila 15 yaşları arasındaki İngiliz ve eşit sayıda ebeveyn veya bakıcıdan oluşuyor.

Bu kapsamlı yaklaşımın sonucu, şiddetli video oyunları ile genç saldırganlık arasında hiçbir bağlantı olmadığını, lider araştırmacı Profesör Andrew Przybylski'nin açıklığa kavuşturmaya devam ettiği bir şey olduğunu gösterdi.

Profesör Andrew Przybylski’ye göre “Şiddet içeren video oyunlarının gerçek dünyadaki saldırganlığı tetiklediği düşüncesi popülerdir, ancak bu zamana kadar yeterince iyi bir şekilde test edilmemiştir. Ebeveynler ve regülasyonları oluşturan kişiler tarafından konuya ilgi duyulmasına rağmen, araştırma bu oyunların endişe etmeye gerekli olduğunu göstermemiştir.”

Przybylski'nin işaret ettiği gibi, bu tür sonuçları gösteren ilk çalışma bu değildir ve dikkat edilmelidir ki; gençlerle ilgili saldırganlık patlamaları için video oyunlarının suçlanmasının hiçbir anlamı yoktur. Bununla birlikte Przybylski, çevrimiçi konuşmanın çöp olduğunu ve bu tür davranışların daha fazla çalışmayı gerektirdiğini itiraf etti.

Aslında, video oyunları oynamanın bilişsel faydaları olduğunu gösteren tüm çalışmalara sahip olduğumuzdan söz etmiyoruz, ancak şu bir gerçek ki, video oyunlarının artık toplumun tüm sıkıntılarının nedeni olarak şeytanlaştırılmadığı ve oldukları gibi kabul edilme zamanı geldiğidir.

FORBES


Paylaş

Görüntülenme:
Güncellenme Tarihi:21 Şubat 2019Yayınlanma Tarihi:20 Şubat 2019

© 2024e-Psikiyatri.com, bir NPGRUP sitesidir,
e-Psikiyatri.com bir NPGRUP sitesidir. Bu sitede verilen bilgiler, site ziyaretçilerinin/hastaların hekimleriyle mevcut ilişkilerini ikame etmek değil, desteklemek için tasarlanmıştır. Bu sitede yer alan bilgiler bir hekime danışmanın yerine geçmez. Tüm hakları saklıdır.