Moda kara büyücülerin tılsımı altında

Cadılık ve bunun karanlık dışavurumları uzun, karışık saçlar, yüksek tepeli şapkalar, sivri topuklu çizmeler epeydir tuhaf bir saygınlık elde etti.

Moda kara büyücülerin tılsımı altında

Cadılık ve bunun karanlık dışavurumları uzun, karışık saçlar, yüksek tepeli şapkalar, sivri topuklu çizmeler epeydir tuhaf bir saygınlık elde etti.

Cadılar, artık folklorun ve peri masallarının yüzü siğillerle kaplı korkunç koca karıları değil. "Hansel ve Gretel: Cadı Avcıları", "Muhteşem ve Kudretli Oz" gibi günümüz filmlerindeki ve "Serbest Kalan Ruhlar", "Cadıların Keşfi" gibi son dönemin gençlik romanlarındaki cadılar, güç, cazibe ve moda simgesi olma savaşında vampirleri bir kenara süpürdü, yeniyetme kurmacaları ve filmlerinin senaryolarını karanlıklaştırdı ve konser sahneleri ile moda podyumlarını sihirleri altına aldı. Cushnie et Ochs tasarım ekibinden Carly Cushnie, "Cadı, kötü kız olmanın had safhasıdır'' görüşünde. karabuyucuŞubat'ta sergilediği sonbahar koleksiyonunda Salem cadı mahkemelerinin atmosferini canlandıran Cushnie, "İçinizde cadı olma arzusu uyanıyor'' diyor. Hedi Slimane'nin sonbaharda Paris'te sergilediği Saint Laurent koleksiyonu, geniş kenarlı şapkaları, uçuşan pelerinleri ve uhrevi pilili şifonlarıyla sülfürlü bir hava estirdi. Geniş etekli yarı şeffaf elbise, cübbe ve harmaniyeler Pamela Skaist- Levy ile Gela Nash-Taylor'ınki kadar değişik tarzda koleksiyonlara kadar taşındı. Thom Browne'nin sonbahar koleksiyonu, beyaz taytlar ve dik omuzlu mantolara bürünmüş tebeşir suratlı modelleriyle Tim Burton filmlerinden fırlamış gibiydi. Modanın kara büyücü kadınları, ham bir baştan çıkarıcılıktan çok daha incelikli bir şeye başvuruyor. Fashionista.com adl ı moda blogunun baş editörü Hayley Phelan, "Uzun etekler ve pelerinlerden teni pek göremezsiniz'' diyor. "Aslında erkeklerden çok diğer kadınlara hitap eden bir güzelliğin kutlamasıdır bu.'' Şubat'ta Gareth Pugh Londra'da, Ann Demeulemeester ve Rick Owens Paris'te külahlı şapkalarla etrafı süpüren eteklere bürünmüş modern cadı ruhunu ortaya çıkardı. Güney Afrikalı tasarımcı Jessica Rayne, danteller ve püskülleri peşinden sürükleyen siyah elbiseleriyle pagan ruhunu araştırdı. "Cadı güçlü bir karakterdir'' diyor Rayne. "Delidir, ama çekicidir. Ölümüne korktuğunuz halde âşık olduğunuz kadındır.'' Müzik dünyasının içinden de, çocukluğundan beri cadılığa kafayı takmış Florence Welch'in de aralarında olduğu büyücü kadınların panteonu doğdu. Bazıları, çağdaş cadılar ve distopya fantezilerinin, eninde sonunda iyi ve doğrunun galip geleceğine dair çocukluk inanışının bir tür tashihi olduğu görüşünde. İnternet ten yayımlanan Trendhunter'ın editörü Jeremy Gutsche, şeker kaplı eğlenceliklerin, ekonomik krizin etkilerini hala atlatamamış sinema seyircisine hitap etmediğine dikkat çekiyor. "Tüketiciler, çocukluk hikayelerini daha cazip hale getirecek daha keskin, karanlık ve acımasız bir titreşim istiyor" diyor. Bu ay dünya çapında gösterime giren 'Oz', izleyicilere Evanora'nın gösterisini takdim ediyor: Kırmızı satenler içinde caka satan Evanora, sevgilisi tarafından reddedilen kız kardeşi Theodora'yı karanlık tarafın tesellisine sarılmaya ikna ediyor: Kendi krallığının ve belki de -ah, evet, can alıcı bir gardrobuntek hakimi olmak. THE NEW YORK TIMES