Bilgisayar oyunu fanatiği kadınlar tacizden kaçamıyor

Bilgisayar oyunu seven kadınlar hakarete uğruyor, tehdit ediliyor.

Bilgisayar oyunu seven kadınlar hakarete uğruyor, tehdit ediliyor.

Miranda Pakozdi bu yıl Cross Assault isimli bilgisayar oyunu turnuvasına katıldığında, takımın kaptanı Aris Bakhtanians, onu kameraya alarak sutyen büyüklüğüyle ilgili sorguya çekti. Sonra "üzerini çıkar" dedi ve takımın kamerasıyla göğüslerine, ayaklarına ve bacaklarına zoom yaptı. 25 yaşındaki deneyimli oyuncu Pakodzi için, bu bardağı taşıran son damlaydı. Bakhtanians'ın cinsel tacizi "bilgisayar oyunları dünyasının bir parçası" olarak gördüğünü işitince, oyunu bırakarak hükmen mağlup sayıldı. Cinsiyet ayrımı, ırkçılık, homofobi ve lakap takma, sanal bilgisayar oyunlarının belli başlı alanlarında uzun süredir bilinen bir olgu. Ancak Cross Assault olayı, bu yıl çoğu kadının sanal oyun camiasında yaşadığı tacizin şiddetini gözler önüne seren olaylar silsilesinin ilkiydi. Twitter'da, video paylaşım sitelerinde, bloglarda ve hatta bir sanal karikatür dergisinde ortaya çıkan tepkiler ise, tartışmanın oyun dünyasının dışına çıkmasına yol açtı. 25 milyar dolarlık bu sektörün yöneticileri, tüm bunları dikkate alıyor. Bir oyun tasarımcısının, internet üzerinde başlattığı "nezaket kampanyası", Microsoft yöneticileriyle Xbox Live'daki konuşmaların daha iyi nasıl kontrol edilebileceğiyle ilgili bir toplantıya ön ayak oldu. Şubat'ta oyun turnuvalarını yayınlayan LevelUp isimli internet sitesi, cinsel tacizi hafife alan iki yorumcunun siteye girişini yasakladı ve resmi bir özür yayınladı. Dünyanın en büyük video oyunu turnuvası EVO'nun kurucu ortağı Tom Cannon bile, "cehalet ve nefret dolu konuşmaların devam etmesine göz yumamayız" diyerek bir LevelUp yayınına sponsorluk vermekten vazgeçti. Cross Assault turnuvası sırasındaki davranışları kameralara kaydedilen Bakhtanians, daha sonra "herhangi birini incittiysem özür dilerim" şeklinde bir açıklama yaptı.

İNTERNET BAĞIMLILIĞINDAN KURTULUN!

Ancak Cross Assault olayının ardından gündeme gelen konular, Anita Sarkeesian'ın kadınların bilgisayar oyunlarında nası l gösterildiğini araştırmak için Mayıs'ta fon toplama sitesi Kickstarter'da 6 bin dolar hedefli bir kampanya başlatmasıyla daha da ilgi görmeye başladı. Sarkeesian'ın sanal hesaplarını hack'lemeye çalışanlar oldu. Kişisel tehditler bile aldı. Sarkeesian, maruz kaldığı tacizi belgeleyerek karşı l ık verdi ve internete kendisini küçük düşürmek isteyenler tarafından montajlanmış pornografik fotoğraflarını yükledi. Sarkeesian'ın başına gelenlerden şok olan destekçileri ise ona 150 bin dolardan fazla bağışta bulundu. Bu da bazılarını daha da öfkelendirdi. Ontorio'dan bir adam, oyuncuların Sarkeesian'ı "yumruklayabildiği" bir sanal video oyunu tasarladı. Sarkeesian, "Aslında bilgisayar oyunu sektörü, şu anda değişmek üzere. Bu gerçekten olumlu bir şey ama bilgisayar oyunlarının kendilerine ait olduğunu düşünen ve bu değişimden çok korkan bir grup erkek var" diyor. Austin, Texas'ta yaşayan Sam Ki l lermann isimli oyunsever Sarkeesian'ın projesine verilen tepkileri gördüğünde, "harekete geçme isteği" duyduğunu söylüyor. "Bağnazlığa Karşı Olan Oyunseverler" adında bir kampanya başlatarak insanların oyun oynarken daha olumlu davranışlar gösterilmesi için dilekçe imzalamasını istedi. Site bin 500'den fazla dilekçe topladı ama daha sonra hack'lendi ve bütün isimler silindi. New York' ta ki Columbia Üniversitesi'nden araştırmacı Jessica Hammer, internet üzerinde bu tür oyunları oynayan kadınların oranının oyun türüne bağlı olarak yüzde 12 ila yüzde 50 arasında değiştiğini söylüyor. Kadınların varlığı genelde "dikkat dağıtıcı" bulunarak eleştiriliyor. Bazı larına sanal seks karşılığında para ya da "sanal altın" bile teklif edilmiş. Bazıları gerek internette gerekse dışarıda diğer oyuncular tarafından takip edilmiş. Call of Duty ve Farmville gibi oyunların yapım sürecinde yer alan oyun tasarımcısı James Portnow, "Extra Credits" isimli animasyonlu bir video serisi için taciz hakkında bir yazı yazdı. Portnow yazıda, "Şu anda sanki okuldaki zorbalara internet erişimi vermişiz gibi. Birinin bu megafonu onların elinden alması lazım" ifadelerini kullandı. Videonun sonunda izleyenler, Microsoft'taki Xbox Live ekibine e-posta göndererek i let i şim a raçla rında değişim yapılmasını ve şikâyet bi ldirim sistemlerinin geliştirilmesini istemeye teşvik ediliyor. Portnow, "İnsanlar bilgisayar oyunlarını yıllarca çocuklar için bir boş zaman aktivitesi olarak gördü ve biz de sektör olarak bu fikrin arkasında durduk. Ancak bu artık geçerli değil. Oyunlar artık kitlesel bir iletişim aracı ve kültür üzerinde gerçek bir etkisi var. Yaptığımız hiçbir şeyin olumsuz algılanamayacağı ya da insanları incitemeyeceği fikrinin bir adım ötesine geçmeliyiz" diyor. THE NEW YORK TIMES

Paylaş

Görüntülenme:
Güncellenme Tarihi:20 Kasım 2012Yayınlanma Tarihi:26 Kasım 2012

© 2024e-Psikiyatri.com, bir NPGRUP sitesidir,
e-Psikiyatri.com bir NPGRUP sitesidir. Bu sitede verilen bilgiler, site ziyaretçilerinin/hastaların hekimleriyle mevcut ilişkilerini ikame etmek değil, desteklemek için tasarlanmıştır. Bu sitede yer alan bilgiler bir hekime danışmanın yerine geçmez. Tüm hakları saklıdır.