Diş apsesinde antibiyotik kullanımına dikkat

Özellikle diş ağrılarında bilinçsiz antibiyotik kullanımının yangın olduğu, diş hekimlerine başvurmadan antibiyotik alınmaması gerektiği bildirildi.

Diş apsesinde antibiyotik kullanımına dikkat

Çankırı'da üniversite öğrencisinin diş ağrısında kullandığı antibiyotik nedeniyle hayatını kaybetmesi bilinçsiz antibiyotik ve ağrı kesici kullanımını bir kez daha gündeme getirdi.

Necmettin Erbakan Üniversitesi (NEÜ) Diş Hekimliği Fakültesi Endodonti Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Arslan Terlemez, üniversite öğrencisi Derya Yücekaya'nın diş ağrısı sebebiyle kullandığı antibiyotiğin alerji yapması sonucu hayatını kaybettiğini anımsatarak, bu konuda daha duyarlı olunması gerektiğini belirtti.

Diş apsesinin olmadığı durumlardaki ağrılarda antibiyotik kullanımının yanlış olduğunu ifade eden Terlemez, apse varlığını da ancak hekimlerin belirlemesi gerektiğini vurguladı.

İlacı hekimin reçete etmesinin önemine işaret eden Terlemez, "Diş apsesi dediğimiz diş kaynaklı enfeksiyonlarda, kişinin yüzünde dışarıdan veya ağız içinden çok belirgin şişlik varsa ve diş hekimi tavsiye ederse antibiyotik kullanılabilir. Bazen diş ameliyatları sonrasında koruyucu amaçlı da hekimler antibiyotik reçete etmektedir" dedi.

Gereksiz yere ve yanlış dozda antibiyotik kullanımının, hem bakterilerde direnç gelişmesine hem de ilaca bağlı en hafif olarak ishal, en ağırı da alerjik anaflaktik şok ve ölüme kadar ulaşabilen istenmeyen sonuçlara sebep olabildiğini kaydeden Terlemez, diş ağrılarının genellikle gece oluştuğuna dikkati çekti.

Terlemez, sıklıkla ağrının çürüğün dişin içerisinde bulunan sinir dokusuna ulaşması ve harap etmeye başlamasından kaynaklandığını ifade ederek, "Bazen çocuklarda diş çıkarma ve genç erişkinlerde ve halk arasında yirmi yaş dişleri olarak bilinen dişlerin sürmesi sırasında ağrı oluşabilir. Fakat her diş ağrısı sonucunda antibiyotik veya ağrı kesici kullanmak yanlıştır ve istenmeyen ilaç reaksiyonlarına sebep olabilmektedir" diye konuştu.

ALERJİ RİSKİ HEKİME SÖYLENMELİ

Antibiyotiklerin veya ağrı kesicilerin kullanımının verdiği zararlara değinen Terlemez, şunları söyledi:

"Diş enfeksiyonlarında penisilin grubu antibiyotikler sıklıkla tercih edilir. Penisilin ise alerji yapma riski yüksek bir antibiyotiktir. Alerjik ilaç reaksiyonlarında hastanın söz konusu ilacı daha önceden kullanmış olması gerekir. İlk kullanımda reaksiyon yapmamış olsa bile alerjik bünyeli kişilerde alerji gelişim süreci tamamlanacağı için sonraki kullanımlarda basit bir kurdeşenden ölümle sonuçlanabilen ağır anaflaksilere kadar durumlar ortaya çıkabilir. Ağrı kesiciler de tekrarlayan kullanımlarda alerjik reaksiyon yapabilir ya da bazen ilk kullanımda bile alerji benzeri ağır sonuçlar olabilir. Ayrıca, bilinçsizce kullanılan ağrı kesiciler de alerji dışında mide ülserinden böbrek yetmezliğine kadar istenmeyen etkiler yapabilir."

Yrd. Doç. Dr. Arslan Terlemez, diş ağrısı şikayetiyle hekime giden hastaların alerjileriyle ilgili bilgi vermesinin çok önemli olduğuna işaret ederek, reçete edilmeyen hiçbir ilacın alınmaması, hekimin uygun gördüğü antibiyotiklerin de aksatılmadan ve bitene kadar kullanılması tavsiyesinde bulundu.

A.A



Etiketler: diş ağrısı diş bakımı sağlıklı dişler diş apsesi diş ağrısı çekenler diş apsesi


Bu yazıya 0 yorum yapıldı.

Cevap yazdığın kullanıcı:

Psikoyorum TV Arşivi Üsküdar Üniversitesi Televizyonu TANPA - Türk Amerikan Nöropsikiyatri Derneği TBHD - Tedavisel Beyin Haritalamaları Derneği
BİLGİ PARKI
NPİSTANBUL Bilgi Parkı
ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ TV
VİDEOLAR
  • Alerjiler genetik midir? Vücutta neden alerji gerçekleşir?
    21 Mayıs 2019, 09:34
  • Şizofreni nasıl anlaşılır? Mevsimsel geçişler tetikliyor mu?
    20 Mayıs 2019, 13:41
  • Şizofreni belirtileri neler? Tedavisi var mı?
    20 Mayıs 2019, 10:45
  • Buket Aydın 40'ta sordu, yazar Cemalnur Sargut yanıtladı!
    20 Mayıs 2019, 09:20